Czy gesty to tylko dodatek do wystąpienia?
Okazuje się, że to coś znacznie więcej. W nieoczywisty sposób wpływają na to, jak dużo odbiorcy mogą z naszej prezentacji zapamiętać.
Eksperyment z 2007 roku na studentach wykazał, że pamiętamy aż o 33% więcej z przemówień, jeśli mówca stosuje gesty.
Mało tego, efekt ten rośnie wraz z czasem. Tzn. 30 minut po obejrzeniu video z danym mówcą widzowie pamiętają o 50% więcej niż ci, którzy oglądali mówcę, który gestów nie używał.
Źródło: badanie z 2007 r. przeprowadzone przez R. Breckinridge Church, Ph. Garber, K. Rogalski The Role of Gestures in Memory and Social Communications
Jak zatem używać gestów?
1) Świadomie - zacznij od poprawnej pozycji, z której Twoje dłonie będą mogły naturalnie i swobodnie gestykulować. Zatem nie chowaj dłoni w kieszenie, ani nie chowaj ja za plecami. W takim wypadku możesz sprawić, że zaczniesz się mimowolnie wiercić i wykonywać dziwne ruchy. Najbezpieczniejsza pozycja startowa: złóż dłoń w drugą dłoń, przy brzuchu w okolicach pępka, a ramiona zegnij pod kątem 90 stopni.
2) Nieświadomie – nie zastanawiaj się co, dokładnie robisz z rękami, ale pozwól im swobodnie się poruszać. Koncentruj się na konstruowaniu dobrej wypowiedzi, nie na tym, co w danej chwili robią Twoje ręce.
A jeśli chcesz wznieść swoje umiejetności prezentacyjne na dużo wyższy poziom, zapytaj nas o szkolenie z prezentacji PowerPoint TUTAJ> lub szkolenie z wystąpień publicznych TUTAJ>
Nasze szkolenia z prezentacji i komunikacji tworzymy z myślą o osobach chcących rozwinąć swoje kariery poprzez rozwój umiejętności miękkich. Wierzymy bowiem, że tylko inwestując czas i energię w kompetencje dobrego mówienia i prezentowania - jesteśmy w stanie zdobywać awanse, premie i ponadprzeciętne rezultaty w jakiejkolwiek dziedzinie.