Jak przyspieszyć tworzenie prezentacji?

Jak przyspieszyć tworzenie prezentacji?

Tworzenie prezentacji jest żmudne i czasochłonne, a już tym bardziej dużo czasu wymaga stworzenie naprawdę dobrej i profesjonalnej prezentacji. Załóżmy jednak, że mamy mało czasu i chcemy stworzyć w miarę profesjonalną prezentację. Taką, której przynajmniej nie będziemy się wstydzić.

O jakich rzeczach należy pamiętać? Jakie triki zastosować, by uzyskać maksymalny efekt przy minimum nakładów czasowych?

Oto kilka wskazówek:

1. Zadbaj o czyste, przejrzyste tło.

Najlepiej jasne, nawet białe. Z białym tłem jest najmniej pracy – wystarczy wkleić dowolny obrazek na slajd i nie ma brzydkiego efektu odcięcia krawędzi zdjęcia od tła. Na takim tle wszelkie obiekty łatwo “wtapiają się” w przestrzeń slajdów i zachowujemy wrażenie czystości.

2. Używaj prowadnic.

Pracując w programie PowerPoint, wejdź w zakładkę Widok, a następnie zaznacz opcję Prowadnice. Pojawią się dwie linie przerywane, które możesz przesuwać w dowolne miejsce slajdu. Na co się mogą przydać? Wyznaczać Ci będą proste, wzdłuż których ustawisz poszczególne elementy na slajdzie: teksty, kształty graficzne, tabele itp. Dzięki temu elementy te ustawione będą symetrycznie względem siebie, równiutko jedne pod drugim. To bardzo ważne i decydujące, by nadawać slajdom wrażenie porządku.

3. Wybierz ciekawą czcionkę.

Zmieniając czcionkę z powszechnie stosowanego Calibri albo nudnego Ariala na Trebuchet albo Century Gothic jesteś w stanie “upgrade’ować” swoją prezentację czasem o kilka poziomów. To prosty zabieg, który może diametralnie zmienić odbiór prezentacji. Chcesz zmienić czcionkę w całej prezentacji przy pomocy kilku kliknięć? W zakładce Narzędzia główne kliknij w opcję Zmień > Zmień czcionkę i dobierz odpowiedni font dla całej prezentacji.

4. Sformatuj teksty

Brakuje Ci czasu, by znaleźć odpowiednie zdjęcia albo ikony ilustrujące tekst? Czasem, gdy naprawdę brakuje już czasu na takie rzeczy, możemy zrobić przynajmniej jedno: zadbajmy o to, by teksty przyjemniej się czytało. Zatem:
A. Rozbij długie teksty na kilka akapitów. Maksymalnie 3-4 wersy na akapit.
B. Jeśli się da – usuń niepotrzebne słowa/zdania. Im krócej tym lepiej, choć pamiętaj, by nie zgubić sensu.
C. Wprowadź bullety, czyli punktory. Zdania rozpoczynane od punktorów (czyli charakterystycznych kropek lub “czekmarków”) bardziej zachęcają do przeczytania całego komunikatu
D. Oznacz słowa kluczowe w tekście oraz najważniejsze dane liczbowe boldem i zmianą koloru na bardziej zwracający uwagę. Całość komunikatu będzie bardziej zachęcająca do przeczytania.

Profesjonalne prezentacje wymagają czasu, ale gdy go brak – zróbmy przynajmniej to, co powyżej. Nie zajmie to nam dużo czasu, a nasza prezentacja będzie wyglądać znacznie lepiej.

Najnowsze wpisy

Projekt i realizacja: GeminiSoftnet | Tworzenie stron: Zobacz >> | Pozycjonowanie stron: Zobacz >>
Copyright © 2024 studio-prezentacji.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.