Zdefiniuj swoich odbiorców

Zdefiniuj swoich odbiorców

Peter Coughter w książce „Sztuka perswazji i skuteczne techniki prezentacji” opisuje ciekawy przypadek, kiedy to skrupulatny research na temat odbiorców prezentacji przyniósł spektakularne rezultaty.

Agencja reklamowa, którą dopiero co założył, startowała w przetargu na obsługę dużej renomowanej firmy.

Coughter i jego współpracownicy postanowili dokładnie rozpracować każdego z czterech członków komitetu przetargowego.

Zebranie szczegółowych informacji o odbiorcach prezentacji zajęło sporo czasu, ale Coughter odkrył ciekawą zależność: każdy z członków komitetu był wojskowym lub pasjonatem wojskowości.

I na tym oparli swoją prezentację.

Całą narrację prezentacji zbudowali na wątkach wojskowych, tytułując ją „Sztuka wojny”.

O swoim portfolio mówili jak o zdobytych na wrogu trofeach, a punktem kulminacyjnym prezentacji były cytaty z „Conana Barbarzyńcy” i zachwyty nad uczuciem, jakie daje zwycięstwo nad znienawidzonym wrogiem.

Odbiorcy prezentacji oniemieli z zachwytu.

Czuli, że trafili na kogoś, kto myśli tymi samymi kategoriami co oni.

Mimo że mieli w planach spotkać się z pozostałymi agencjami startującymi w przetargu, od razu wybrali do współpracy agencję Coughtera.

Decydujące było w tym wypadku dokładne zdefiniowanie odbiorcy prezentacji i szczegółowa analiza jego oczekiwań, preferencji i upodobań.

Chcesz zyskać przychylność odbiorców już na samym starcie? Poznaj ich jak najlepiej. Sprawdź, kim są, co lubią, czego oczekują.

Najnowsze wpisy

Projekt i realizacja: GeminiSoftnet | Tworzenie stron: Zobacz >> | Pozycjonowanie stron: Zobacz >>
Copyright © 2024 studio-prezentacji.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.